Poletna šola 2016: Tipkam na banane

V Frižiderju je dvajset osnovnošolk in osnovnošolcev spoznavalo Arduina. Začeli smo pri uporih in diodah, na koncu pa na Arduina priklopili limone, banano in stopnišče.

Dekleta in fantje so bili v glavnem iz šestega razreda osnovne šole. Skriti načrt organizatorjev je bil, da jih naučimo nekaj programiranja in malo elektronike, a tega nismo posebej razglašali. Scenarij je bil namreč sestavljen bolj zabavno: najprej smo prižigali in ugašali diode, dodali kako stikalo ali dve, pa še kak bolj zanimiv senzor smo priključili, recimo pospeškomer ali ultrazvočni senzor. Po treh dneh smo znali na Arduino priključiti sadje ali kaj drugega, kar vsaj za silo prevaja elektriko, in Arduino je zaznal, kdaj se te reči dotaknemo. In, preprosto, a pomembno: dodali smo mu zvočnik.

Zadnja dva dneva smo raziskovali, kako lahko koristno uporabimo, kar smo se naučili v prvih treh. Če na Arduino priključimo pet limon, lahko nanje zaigramo temo iz Peera Ginta. Stole razporedimo v obliki križa, na krake prilepimo alu-folijo in jo priključimo na Arduina, pa lahko igramo igrice tako, da skačemo po stolih, namesto da bi pritiskali tipke. Če naredimo nekaj podobnega s stopnicami, dobimo … pojoče stopnice. Na plastenko nalepimo pospeškomer in z njo igramo Minecraft. Na en konec banane priključimo 0 V in na drugega 5 V, nanjo pa narišemo klaviaturo; če merimo napetost na prstu, s katerim se dotikamo banane, dobimo klavir.

Ne le udeleženci, tudi mi smo se veliko naučili. Ob priložnosti bomo na tem blogu delili z vami, kako hipnotizirati Arduina, da misli, da je tipkovnica ali miška, in kako z Arduinom in par upori narediti svoj Makey Makey.

This slideshow requires JavaScript.